ΜΗΤΡΟΠΟΛΗ ΚΑΡΔΙΤΣΑΣ-ΠΑΛΙΟΚΑΣΤΡΟ: Οι Γερμανοί «ανέστησαν» τον Κολοσσό της Ρόδου!

Τετάρτη 27 Απριλίου 2011

Οι Γερμανοί «ανέστησαν» τον Κολοσσό της Ρόδου!

Ο Κολοσσός της Ρόδου, έχει «στηθεί» μόνο που εμείς δεν έχουμε πάρει χαμπάρι! Την ώρα που εμείς είμαστε ανίκανοι να διαχειριστούμε μία τόσο σημαντική κληρονομιά, υπάρχουν άλλοι που το κάνουν για λογαριασμό μας. Σε έκθεση πράγματι που γίνεται στη Γερμανία, αυτή την περίοδο, παρουσιάζεται ο Κολοσσός της Ρόδου, μαζί με...


το άγαλμα της Ελευθερίας, σε μία ενότητα που ονομάζεται "η εξύμνηση του ανθρώπου".

Και μόνο αυτό το γεγονός δείχνει πόσο ''μετρά'' σε παγκόσμιο επίπεδο ο Κολοσσός και πόσο θα μπορούσε να το εκμεταλλευτεί αυτό το νησί της Ρόδου για προβολή και διαφήμιση. Δυστυχώς όμως, το γεγονός ότι κατά καιρούς υπήρχαν ενδιαφέρουσες ιδέες και προτάσεις προς την κατεύθυνση αυτή, έμειναν μόνο σε θεωρητικό επίπεδο και τίποτα περισσότερο. Έστω και τώρα πάντως, υπάρχουν τα περιθώρια να δούμε ως τοπική κοινωνία το θέμα σοβαρά και να ασχοληθούμε με αυτό, όπως πρέπει.

Η έκθεση

Το Γκαζομέτερ στο Ομπερχάουζεν είναι κάτι αντίστοιχο με την Τεχνόπολη στο Γκάζι. Στο παλιό εργοστάσιο διανομής γκαζιού, μπορεί κανείς σήμερα να θαυμάσει τα μεγαλύτερα αρχιτεκτονικά επιτεύγματα και τις πιο μαγευτικές στιγμές της φύσης, όπως τα απaθανάτισαν με το φωτογραφικό τους φακό οι καλύτεροι φωτογράφοι του κόσμου.

Μπαίνοντας στον εκθεσιακό χώρο πρέπει πρώτα να συνηθίσεις στο χαμηλό φωτισμό και την ψύχρα. Στην ύψους 117 μέτρων αίθουσα νιώθεις μικρός και αδύναμος, έτοιμος να υποταχθείς στις δυνάμεις της φύσης που απεικονίζονται στις τεράστιες φωτογραφίες γύρω σου: Εκρήξεις ηφαιστείων, κεραυνοί, παλιρρoϊακά κύματα -η δύναμη της φύσης σε καθηλώνει. Στον άλλο όροφο η φύση δίνει τη θέση της στην ανθρώπινη τέχνη. Τα εκθέματα εκεί είναι χωρισμένα σε θεματικές ενότητες. Έτσι παρουσιάζονται μαζί η Χρυσή Γέφυρα του Σαν Φρανσίσκο, ο Πύργος του Άιφελ, το Κολοσσαίο, το Σινικό Τείχος και ο Φάρος της Αλεξάνδρειας στην ενότητα «Αγγίζοντας τον ουρανό». Ενώ το Άγαλμα της Ελευθερίας και ο Κολοσσός της Ρόδου φέρουν στην έκθεση τον τίτλο «Η εξύμνηση του ανθρώπου».