Τετάρτη, 7 Δεκεμβρίου 2011

Κι από Δευτέρα… δίαιτα!

Πόσες φορές έχετε πει «ξεκινάω δίαιτα από Δευτέρα»; Έχετε χάσει τον λογαριασμό; Ωστόσο, υπάρχουν πάντοτε τρόποι να καταπολεμήσετε αυτήν την αναβλητικότητα.


Αιτία.....



Το πρώτο βήμα είναι το πιο δύσκολο: καταρχήν παραδεχθείτε γιατί το κάνετε. Κατά βάθος, υπάρχει πάντα μια υποκείμενη αιτία της αναβλητικότητας. Η διατήρηση των πραγμάτων/ καταστάσεων «ως έχουν», σίγουρα δεν βοηθά. Εάν σταματήσετε να αναβάλετε ό, τι πρέπει να κάνετε για να αλλάξετε το βάρος σας (ή την εργασία σας, τη σχέση σας, κ.λπ.), η «επίφοβη» μεγάλη αλλαγή θα έρθει τελικά.


Φοβάστε για το τι μπορεί να συμβεί στη συνέχεια; Αντιμετωπίστε το φόβο και πιέστε τον εαυτό σας προς την κατεύθυνση αυτή. Το αποτέλεσμα θα είναι σίγουρα καλύτερο από το να παραμείνουν τα πράγματα «ως έχουν».


Γράψτε το


Ένας από τους καλύτερους τρόπους για να σταματήσετε να αναβάλλετε την προσπάθεια είναι να κάνετε ένα σχέδιο για το τι – και πότε – πρέπει να κάνετε. Μπορείτε να σχεδιάσετε μια καθημερινή λίστα ή ένα κατάλογο μηνιαίων στόχων. Η στοχοθέτηση αυτή είναι ζωτικής σημασίας για την προσπάθεια απώλειας βάρους. Καταγράφοντας μερικούς (μικρούς) στόχους, η διαδικασία γίνεται πάντα πιο αληθινή … και απτή.


Δώστε του χρόνο


Όπως και κάθε άλλη κακή συνήθεια, θα σας πάρει λίγο χρόνο μέχρι να αφήσετε πίσω την αναβλητικότητα. Οι ειδικοί λένε ότι χρειάζονται 28 ημέρες για να σπάσει μια κακή συνήθεια ή να δημιουργηθεί μια νέα. Αυτό βέβαια δεν σημαίνει ότι δεν μπορεί να μας πάρει λιγότερο χρόνο. Χρειάζεται πάντως και λίγη υπομονή, μέχρι τουλάχιστον να απωθήσετε τις δεύτερες σκέψεις.


Περιποιηθείτε τον εαυτό σας


Η συμπεριφορική θεραπεία δίνει ιδιαίτερη σημασία στην αυτό-ανταμοιβή. Όταν εκπληρώνετε έναν στόχο, θα πρέπει να σας ανταμείβετε, ώστε να παρέχετε κίνητρα για να επιτύχετε τους επόμενους στόχους σας. Τάξτε στον εαυτό σας ένα νέο CD, αν περπατάτε κάθε δεύτερη ημέρα, ή ένα μασάζ, όταν έχετε χάσει τα πρώτα 10 κιλά. Δώστε στον εαυτό σας κάτι, για να κοιτάξει προς τα εμπρός και να συνεχίσει να το κάνει!


Μικρά βήματα


Είναι σημαντικό να κάνετε μικρά βήματα προς μεγάλες αλλαγές. Ένα 5λεπτο περπάτημα σήμερα είναι καλύτερο από το τίποτα. Το να «αποκηρύξετε» όλα τα τηγανητά είναι λιγότερο πιθανό από το να αποφύγετε, σε πρώτη φάση, τις τηγανητές πατάτες, που τρώγατε πολύ συχνά μέχρι πρότινος. Αντίστοιχα, το να τρώτε με μικρότερες μπουκιές θα σας βοηθήσει πολύ περισσότερο από το να καταβροχθίζετε με… πάθος τη μερίδα σας.


Κρατήστε ένα πρόγραμμα


Κλείστε ένα ραντεβού με τον εαυτό σας για την άσκηση, το σχεδιασμό του (εβδομαδιαίου) μενού, ώστε να είναι πιο πιθανό να το ακολουθήσετε. Μην περιμένετε να το κάνει άλλος για εσάς: εσείς πρέπει να καθορίζετε το πότε και το πώς.


Δεν είναι τόσο άσχημα όσο νομίζετε


Ο κύριος λόγος για να αναβάλουμε κάποια πράγματα, είναι η πεποίθηση ότι θα είναι πολύ δυσάρεστα. Το να ξεκινήσουμε να φροντίσουμε το σώμα και τη υγεία μας, δεν είναι ακριβώς τα βασανιστήριο. Τα πράγματα σπάνια αποδεικνύονται ότι είναι τόσο άσχημα όσο νομίζουμε ότι θα είναι. Η διατροφή δεν πρέπει να είναι τόσο περιοριστική, όσο πιστεύετε ό,τι χρειάζεται! Ένα μισάωρο τζόκινγκ δεν πρόκειται να χαραμίσει τον ελεύθερο χρόνο και να καταστρέψει την ημέρα σας. Δοκιμάστε το … μπορεί να είναι καλύτερα από ότι νομίζετε!


Γιώργος Θ. Μίλεσης, MSc
Κλινικός Διαιτολόγος - Διατροφολόγος,
MSc Εφαρμοσμένης Κλινικής Διατροφής Χαροκοπείου Πανεπιστημίου
Μέλος Π.Σ.Δ. & Ελ. Ιδρ. Γαστρεντερολογίας-Διατροφής (ΕΛΙΓΑΣΤ)
Επιστημονικός Διευθυντής του δια ... της Τροφής

www.ygeiaonline.gr

http://www.on-news.gr/