Δευτέρα, 9 Μαΐου 2011

5 δίαιτες που κάνουν παρελθόν τα περιττά κιλά

1. Μεσογειακή διατροφή

 Πρόκειται για το είδος διατροφής που χαρακτηρίζεται από χαμηλή κατανάλωση λίπους και ιδιαίτερα κεκορεσμένων λιπαρών οξέων και, από υψηλή κατανάλωση υδατανθράκων, που βρίσκονται κυρίως στα σιτηρά και τα προϊόντα τους (δημητριακά, ψωμί, ρύζι και μακαρόνια),
στα φρούτα, τα λαχανικά, το γάλα και τα γαλακτοκομικά. Η μεσογειακή διατροφή είναι πλούσια σε βιταμίνες, ενώ η κύρια μορφή λίπους που χρησιμοποιείται είναι το ελαιόλαδο...

Η φιλοσοφία της Έχει τα ακόλουθα 9 βασικά χαρακτηριστικά που συνήθως απεικονίζονται με τη μορφή πυραμίδας: μεγάλη κατανάλωση λαχανικών, φρούτων, ανεπεξέργαστων δημητριακών, οσπρίων, μέτρια κατανάλωση γάλακτος και γαλακτομικών προϊόντων, ψαριών, οινοπνεύματος (κρασί κατά τα γεύματα) και μικρή κατανάλωση κρέατος και κρεατοσκευασμάτων και ελαιολάδου (ποσοτικά). Αυτό που καθιστά το μεσογειακό διαιτολόγιο τόσο ευεργετικό είναι ο συνδυασμός των τροφών και πιθανότατα οι χημικές αλληλεπιδράσεις των συστατικών τους.

τα δυνατά της σημεία

Η μεσογειακή διατροφή έχει μόνο πλεονεκτήματα. Αναφέρουμε μερικά από αυτά, αφού είναι αδύνατον να καταμετρήσουμε όλες τις ευεργετικές της ιδιότητες:

- Όσοι ακολουθούν τη μεσογειακή διατροφή έχουν χαμηλότερα ποσοστά κινδύνου από καρκίνο, καρδιαγγειακά προβλήματα ή άλλες χρόνιες παθήσεις. Η συγκεκριμένη διατροφή είναι πλούσια σε βιταμίνες C και Ε που, χάρη στην αντιοξειδωτική τους δράση, προστατεύουν τα ανθρώπινα κύτταρα από τις ασθένειες.

- Μπορεί να επιβραδύνει το ρυθμό εκφύλισης των νοητικών λειτουργιών στους ηλικιωμένους.

- Οι γυναίκες που ακολουθούν μεσογειακή διατροφή έχουν μεγαλύτερες πιθανότητες επιτυχούς εγκυμοσύνης μετά από θεραπεία γονιμότητας.

- Αν ακολουθήσεις τη μεσογειακή διατροφή για 18 μήνες, θα χάσεις περισσότερα κιλά από όσα θα έχανες κάνοντας μια κλασική δίαιτα.

- Είναι ιδανική για απώλεια βάρους, δεν είναι υψηλής θερμιδικής αξίας, συμβάλλει και στην απώλεια κιλών.



2. Δίαιτα γλυκαιμικού δείκτη (GI)

Βασίζεται στον έλεγχο του επιπέδου γλυκόζης στο αίμα και στην ενεργοποίηση του μεταβολισμού για το κάψιμο του λίπους.

Η φιλοσοφία της Η δίαιτα GI βασίζεται στο διαχωρισμό των «καλών» και των «κακών» υδατανθράκων. Οι καλοί υδατάνθρακες έχουν χαμηλή περιεκτικότητα σε σάκχαρα ή τα απελευθερώνουν πολύ αργά, παρέχοντας ενέργεια στον οργανισμό καθ' όλη τη διάρκεια της ημέρας. Αντίθετα, τα τρόφιμα με υψηλό γλυκαιμικό δείκτη, π.χ., τα γλυκά και τα περισσότερα είδη σοκολάτας, πέπτονται γρήγορα, γεγονός που σημαίνει ότι τα επίπεδα ενέργειας του οργανισμού αυξάνονται απότομα και μετά ελαττώνονται ραγδαία, προκαλώντας λήθαργο και πείνα. Έχει 4 στάδια:

Στο 1ο στάδιο έχεις γρήγορη απώλεια βάρους και ο μεταβολισμός δουλεύει ταχύτερα.

Στο 2ο και 3ο συνεχίζεις να χάνεις λίπος προσθέτοντας σταδιακά τους καλούς υδατάνθρακες στη διατροφή σου.

Το 4ο στάδιο είναι σημαντικό για τη διατήρηση του βάρους.

Τα δυνατά της σημεία

Εφαρμόζοντας τη δίαιτα, έχεις απώλεια βάρους από το λιπώδη ιστό διατηρώντας τη μυϊκή σου μάζα. Επίσης, μαθαίνεις να τρως σωστά, ισορροπημένα και σε σταθερές ώρες.

Επιτυγχάνει τη βελτίωση της γλυκόζης και των λιπιδίων του πλάσματος.

Γενικά η δίαιτα αυτή μπορεί να χρησιμοποιηθεί από όλους τους υγιείς ανθρώπους. Ωφελούνται όσοι πάσχουν από παθήσεις της καρδιάς και σακχαρώδη διαβήτη.

Τα αδύναμά της

Αποκλείει ορισμένα υγιεινά τρόφιμα, π.χ., τα κουκιά, το καρπούζι, την κολοκύθα και τα πράσινα φασολάκια, επειδή μετρά την επίδραση που έχει στο σάκχαρο του αίματος η κατανάλωση μιας ποσότητας τροφίμου που παρέχει στον οργανισμό 100 γραμμάρια υδατάνθρακες.



3. Δίαιτα Ζώνης

Στηρίζεται και αυτή στη φιλοσοφία της Atkins, μόνο που επιτρέπει περισσότερους υδατάνθρακες, φρούτα και λαχανικά. Στοχεύει στην αύξηση της ενέργειας και της βέλτιστης λειτουργίας του οργανισμού χωρίς πείνα. Αυτό μπορεί να επιτευχθεί μόνο με την αυστηρή τήρηση της δίαιτας που κρατάει σε ιδανική ισορροπία αυτές τις ορμόνες μεταξύ τους.

Η φιλοσοφία Η θεωρία του δρος Barry Sears λέει ότι το ποσοστό του λίπους που αποθηκεύεται στο σώμα μας σχετίζεται άμεσα με την παραγωγή και παρουσία κάποιων ορμονών (eicosonoids), οι οποίες ελέγχουν κατά ένα μεγάλο ποσοστό τη διάπλαση του σώματός μας. Η δίαιτα προτείνει μια μέση αναλογία 40-30-30: 40% των θερμίδων είναι σύνθετοι υδατάνθρακες, 30% πρωτεΐνες και 30% λίπος.

Τα δυνατά της σημεία

* Μπορείς να χάσεις κιλά σχετικά υγιεινά.

Τα αδύναμά της

Είναι σχετικά δύσκολη στην εφαρμογή της και, επειδή είναι χαμηλά θερμιδική, μπορεί να προκαλέσει κόπωση, αδυναμία, έλλειψη συγκέντρωσης.



4. Η δίαιτα του Nicholas Perricone

Ο διάσημος δερματολόγος ισχυρίζεται ότι μπορούμε να διατηρήσουμε τη νεανική μας εμφάνιση ακόμα και σε προχωρημένη ηλικία και να αναχαιτίσουμε τη διαδικασία της γήρανσης καταναλώνοντας τροφές που σβήνουν κυριολεκτικά τις ρυτίδες.

Η φιλοσοφία της Υπόσχεται αναζωογόνηση μέσα σε 28 ημέρες και περιλαμβάνει αβοκάντο, μια τροφή «κλειδί» κατά τους γεροντολόγους. Επίσης, προτείνονται ο ανανάς, οι καρποί του δάσους, τα κολοκύθια, το πεπόνι, οι πιπεριές και τα ψάρια με Ω-3 λιπαρά οξέα όπως ο σολομός, το σκουμπρί, η ρέγκα, η πέρκα και η πέστροφα. Ακόμη, νευροπεπτίδια, πεπτίδια και συμπληρώματα διατροφής τα οποία προμηθεύουν με ενέργεια τα κύτταρά μας.

Τα δυνατά της σημεία

Θεωρείται και αντιοξειδωτική δίαιτα, αφού αυτά που προτείνονται έχουν μεγάλη ποσότητα αντιοξειδωτικών.

Τα αδύναμά της σημεία

Το γεγονός ότι προτείνει συμπληρώματα διατροφής δεν μπορεί να θεωρηθεί δεοντολογική.



5 Μακροβιοτική διατροφή

Πρόκειται για μια «ενεργειακή» διατροφή που πρεσβεύει ότι εξασφαλίζει την αρμονική λειτουργία του σώματος, του πνεύματος και της ψυχής.

Η φιλοσοφία της Βασίζεται στην αρχαία κινέζικη φιλοσοφία της εξισορρόπησης μεταξύ της yin και της yang ενέργειας. Ωστόσο, αυτό δε σημαίνει ότι πρέπει να επιλέγεις τροφές με έντονη ενέργεια yin ή yang. Αντίθετα, πρέπει να αποφεύγεις τις τροφές των δύο άκρων –δηλαδή όσες είναι εξαιρετικά yin ή πολύ yang– και να τρέφεσαι μ' εκείνες που εξισορροπούν ενεργειακά αυτές τις δύο δυνάμεις, όπως είναι τα δημητριακά. Στις yin τροφές ανήκουν κυρίως εκείνες που φύονται μέσα στη γη. Ακολουθούν το μέλι, το γάλα και οι ξηροί καρποί. Στις yang τροφές ανήκουν όσες βρίσκονται στον αέρα και στον ήλιο, όπως είναι τα φρούτα και τα λαχανικά. Στις τροφές που εξισορροπούν τη yin και τη yang ενέργεια ανήκουν τα δημητριακά, ιδιαίτερα το ρύζι.

Τα δυνατά της σημεία

Προσεγγίζει κάπως τη μεσογειακή διατροφή, αφού είναι πλούσια σε ακατέργαστα σιτηρά, λαχανικά, φρούτα, όσπρια και θαλασσινά. Επίσης, προβλέπει τον περιορισμό της κατανάλωσης κρέατος, πουλερικών και γαλακτοκομικών.

Περισσότερο από το 50% της μακροβιοτικής διατροφής ανήκει στα δημητριακά ολικής αλέσεως (σιτάρι, ρύζι, καλαμπόκι, φαγόπυρο κ.λπ.). Το 20-30% καλύπτεται από τα λαχανικά, τους σπόρους, π.χ., λιναρόσπορος, κολοκυθόσπορος, και τα όσπρια. Το υπόλοιπο 15-20% καταλαμβάνουν τα φρούτα εποχής, τα ψάρια και οι ξηροί καρποί.

Το γεγονός ότι τα τρόφιμα πρέπει να είναι της εποχής, χωρίς προσθήκη συντηρητικών ή λιπασμάτων, την καθιστά υγιεινή.

Τα αδύναμά της σημεία

Περιορίζει περισσότερο από το ιδανικό την κατανάλωση ψαριών αλλά και φρούτων

Το φαγητό της μακροβιοτικής διατροφής πρέπει να υπόκειται στη μικρότερη δυνατή επεξεργασία, να είναι απόλυτα φυσικό και να χρησιμοποιούνται παραδοσιακοί τρόποι μαγειρέματος, που δημιουργεί δυσκολίες στη καθημερινότητα μας