Πέμπτη, 30 Ιανουαρίου 2014

Διατροφή για γερά οστά και αρθρώσεις


Η διαμόρφωση μιας καλής σκελετικής υγείας είναι κάτι που θα πρέπει να ξεκινάει από τα πρώτα κιόλας χρόνια της ζωής μας.
Η διατροφή παίζει ένα πολύ σημαντικό ρόλο, καθώς παρέχει στο σώμα μας, στα οστά μας, τα απαραίτητα θρεπτικά συστατικά που χρειάζονται για την ομαλή και βέλτιστη ανάπτυξή τους. Εξ αυτών ίσως τα σημαντικότερα είναι το ασβέστιο και η βιταμίνη D, των οποίων οι καλύτερες αλλά όχι και οι μοναδικές πηγές είναι τα γαλακτοκομικά προϊόντα, δηλαδή το γάλα, το τυρί, το γιαούρτι.

Όσο μεγαλώνουμε, παρά το ότι έχει ολοκληρωθεί η διαδικασία της τελικής διαμόρφωσης του σκελετού μας, οι ανάγκες μας σε αυτά τα συστατικά υφίστανται, σε επίπεδο όμως κυρίως διατήρησης της οστικής μας μάζας. Τότε μάλιστα εμφανίζονται και νέες ανάγκες κυρίως αναπλήρωσης συστατικών των αρθρώσεων και τον χόνδρων μας, όπως η γλυκοζαμίνη, το κολλαγόνο, η χονδροϊτίνη κα.

Παράλληλα, ο περιορισμός της χρήσης αλατιού και καφεΐνης, η διατήρηση ενός υγιούς σωματικού βάρους και η συστηματική άσκηση, θα βοηθήσουν να διατηρήσουμε τα οστά και τις αρθρώσεις μας υγιή, χωρίς πόνους και προβλήματα.

Επιστημονική Ομάδα neadiatrofis.gr