Πέμπτη, 19 Σεπτεμβρίου 2013

Τι πίνουμε την ώρα του γυμναστηρίου;


Η πρώτη μας επιλογή πρέπει να είναι πάντα το νερό. Το νερό είναι απολύτως απαραίτητο για το σώμα μας και φροντίζει άμεσα για την ενυδάτωση.
Επίσης, το νερό είναι χωρίς αμφιβολία το πιο εύπεπτο από τα υγρά και δεν προκαλεί ενοχλήσεις στο στομάχι και στο έντερο.

Όταν γυμναζόμαστε, το πεπτικό μας σύστημα υπολειτουργεί κατά κάποιον τρόπο, αφού το περισσότερο οξυγόνο και αίμα χρησιμοποιείται για την σωματική μας άσκηση εκείνη τη στιγμή. Συνεπώς πρέπει τα υγρά που προσλαμβάνουμε κατά τη διάρκεια της άσκησης να μην επιβαρύνουν το στομάχι μας. Γι’αυτό το νερό αποτελεί την ιδανική, αλλά και απαραίτητη επιλογή μας.

Οι χυμοί φρούτων έχουν μεγάλη περιεκτικότητα σε νερό και ταυτόχρονα περιέχουν υδατάνθρακες που μας προσφέρουν ενέργεια κατά την άσκηση. Είναι όμως πολύ συχνό το φαινόμενο, οι χυμοί να προκαλούν ενοχλήσεις στο πεπτικό σύστημα. Οι περισσότεροι αθλούμενοι δεν μπορούν να ανεκτούν την κατανάλωση χυμών φρούτων ενώ γυμνάζονται. Εάν παρόλαυτά θέλετε να το δοκιμάσετε, καλό θα ήταν να τους αραιώνετε με νερό, αφενός για να μειωθεί η οξύτητά τους και αφετέρου για να αυξηθεί η αφομοίωσή τους από τον οργανισμό.

Ίσως η καλύτερη όμως επιλογή είναι τα ισοτονικά ποτά που κυκλοφορούν στο εμπόριο είναι πολύ δημοφιλή ανάμεσα στους αθλούμενους. Περιέχουν ηλεκτρολύτες που χάνονται με τον ιδρώτα κατά τη διάρκεια της άσκησης, και ζάχαρη η οποία καλύπτει μέρος της ενέργειας που χάνεται ενώ γυμναζόμαστε. Τα ισοτονικά ποτά έχουν γρήγορη και καλή αφομοίωση από τον οργανισμό μας, σε πολλούς αθλούμενους όμως προκαλούν πεπτικές διαταραχές.
Γι’αυτό εάν είναι η πρώτη φορά που δοκιμάζετε καλό θα ήταν να τα αραιώσετε με νερό και να περιοριστείτε σε μικρές ποσότητες.

Από το Χάρη Κόγια, επιστημονικό συνεργάτη neadiatrofis.gr