Πέμπτη, 22 Δεκεμβρίου 2011

Χρόνια πολλά και καλά


woman-386

Το πόσο θα ζήσουµε δεν µπορούµε να το ξέρουµε. Μπορούµε όµως να αυξήσουµε τις πιθανότητες να ζήσουµε όσο το δυνατόν περισσότερο και καλύτερα ακολουθώντας απλές συµβουλές.
Γυµνάστε το µυαλό σας....

H διατήρηση της διαύγειάς µας είναι ένα από τα µυστικά µιας µακριάς και ποιοτικής ζωής. Ο τρόπος για να την πετύχουµε είναι η σωµατική άσκηση αλλά, κυρίως, η πνευµατική. Γι’ αυτό είναι απαραίτητη η ενεργή συµµετοχή σε χειρωνακτικά χόµπι (µοντελισµός, κηπουρική, πλέξιµο), καθώς και η ενασχόληση µε τις τέχνες, το διάβασµα, τα επιτραπέζια παιχνίδια, η επίλυση σταυρολέξων κ.λπ. Επιπλέον καλό είναι να συµµετέχουµε και σε δραστηριότητες όπως χορό, ξένες γλώσσες, µαθήµατα µαγειρικής κ.λπ., καθώς φαίνεται ότι συσχετίζονται µε την έννοια της ευτυχίας και µας βοηθάνε να παραµείνουµε δραστήριοι νοητικά.
Κοιµηθείτε
Οκτώ ώρες ύπνου είναι απαραίτητες καθηµερινά για τη διατήρηση της υγείας του δέρµατός µας αλλά και του οργανισµού µας συνολικά, αφού κατά τη διάρκειά του εκκρίνονται ορµόνες µε αντιοξειδωτική δράση.
Προσοχή στο κοιλίακό λίπος
Η διατήρηση του ιδανικού βάρους µας είναι ένα από τα πιο βασικά συστατικά της µακροζωίας. Ιδιαίτερη προσοχή πρέπει να δώσετε στην… κοιλίτσα, καθώς το σπλαχνικό λίπος κατηγορείται για µια σειρά ασθενειών που υπονοµεύουν την ποσότητα και την ποιότητα της ζωής µας. Φροντίστε λοιπόν να κάνετε καλούς διατροφικούς συνδυασµούς (π.χ. όχι πρωτεΐνη µε άµυλο) ώστε να αποφεύγεται η υπερέκκριση ινσουλίνης στο αίµα (µπορεί να διαταράξει τα επίπεδα σακχάρου και να προκαλέσει αύξηση του κοιλιακού λίπους) και να τρώτε όσο το δυνατόν πιο υγιεινά κάθε 3 ώρες για να κρατάτε τα επίπεδα σακχάρου σταθερά.
Ζήτω η µεσογειακή διατροφή
Περιορίστε τα λίπη, ειδικά τα κορεσµένα (ζωικό λίπος, βούτυρο κ.λπ.), που είναι άµεσα συνδεδεµένα µε διάφορες µορφές καρκίνου και καρδιοπάθειες και προτιµήστε τη µεσογειακή διατροφή. Καταναλώστε άφθονα λαχανικά (κυρίως ωµά ή ελαφρώς αχνιστά), φασόλια, φακές, ωµούς ξηρούς καρπούς και σπόρους (ανάλατους), γιαούρτι, ψάρια και πουλερικά, ελαιόλαδο, κατσικίσια φέτα αλλά και σόγια και βρώµη.
Τροφές-κλειδιά
• Τα φρούτα, χάρη στο φολικό οξύ που περιέχουν, βοηθούν στον έλεγχο της οµοκυστεΐνης, που αποτελεί παράγοντα κινδύνου για στεφανιαία νόσο.
• Τα ω-3 λιπαρά οξέα που βρίσκονται σε λιπαρά ψάρια, καρύδια κ.λπ. διατηρούν χαµηλά τα επίπεδα χοληστερίνης και τριγλυκεριδίων συµβάλλοντας στην αποφυγή θρόµβων και εγκεφαλικών.
• Το σκόρδο συµβάλλει στον έλεγχο της πίεσης και στην πρόληψη θροµβώσεων, ενώ το κρεµµύδι έχει έντονη αντιοξειδωτική δράση.
Αποφύγετε...
• Το αλάτι καθώς ανεβάζει την αρτηριακή πίεση.
• Τη ζάχαρη γιατί λειτουργεί σαν ελεύθερη ρίζα µε αποτέλεσµα να βλάπτει τα κύτταρα.
• Το αλκοόλ, το οποίο έχει συνδεθεί µε ορισµένες µορφές καρκίνου.
Γυµναστείτε
Προτιµήστε αερόβια άσκηση για να τονώσετε την καρδιά και το αναπνευστικό αλλά και να προλάβετε την άνοια και αντιστάσεις για το µυοσκελετικό σας σύστηµα. Το ποδήλατο, το τρέξιµο, τα λάστιχα, τα βάρη αλλά και η yoga και το Pilates είναι ιδανικά, ειδικά όταν συνδυάζονται. Καλό είναι να υπάρχει ποικιλία στην άσκηση και να γυµναζόµαστε υπό την επίβλεψη ειδικού.
Αποφύγετε όσο µπορείτε το στρες. Είναι µια από τις κυρίαρχες αιτίες πρόωρης γήρανσης.
Τι άλλο µπορείτε να κάνετε
• Πίνετε τουλάχιστον 8 ποτήρια νερό την ηµέρα για να κρατήσετε το δέρµα αλλά και όλο σας το σώµα ενυδατωµένο.
• Κόψτε το τσιγάρο. Για κάθε λεπτό που καπνίζετε χάνετε σχεδόν ένα λεπτό από τη ζωή σας. Χώρια που επιβαρύνετε ιδιαίτερα και το δέρµα σας, αφού το κάπνισµα του δίνει µια κίτρινη χροιά, ενώ δηµιουργεί και ρυτίδες, ειδικά γύρω από το στόµα.
• Μην παραλείπετε το τσεκ απ σας. Η πρόληψη ή η έγκαιρη διάγνωση ασθενειών είναι πάντα η καλύτερη θεραπεία.
Φροντίστε το δέρµα σας
Είναι το πρώτο πράγµα που µαρτυρά την ηλικία µας, γι’ αυτό θέλει όλη την προσοχή µας. Γι’ αυτό αποφύγετε τον ήλιο ή βάζετε πάντα αντηλιακό, καθώς η φωτογήρανση είναι ο νούµερο ένα εχθρός της νεανικής εµφάνισης. Επίσης εµπλουτίστε τη διατροφή σας µε παχιά ψάρια όπως
ο σολοµός, που θρέφουν την κεράτινη στιβάδα και µε φρούτα και λαχανικά (ειδικά όσα περιέχουν λυκοπένιο όπως ντοµάτες, καρότα και κόκκινες πιπεριές) που έχουν αντιοξειδωτική δράση. Τέλος χρησιµοποιείτε µια καλή ενυδατική κρέµα ανάλογα µε τις ανάγκες σας (γύρω στα 30 προτιµήστε µια µε βιταµίνη C, στα 40 µια µε βιταµίνη Α και στα 50 βιταµίνη Ε) και πίνετε πολύ νερό και όσο µπορείτε πράσινο τσάι για ολοκληρωµένη ενυδάτωση.
Μην υποτιµάτε το σεξ
Το σεξ σε τακτική βάση τονώνει όχι µόνο την ψυχολογία µας, µια και θεωρείται ένα εξαιρετικό αγχολυτικό, αλλά και την υγεία µας, καθώς προστατεύει την υγεία του καρδιαγγειακού µας συστήµατος. Ωστόσο δεν αρκεί απλώς να κάνουµε συχνά σεξ για να ωφεληθούµε, αλλά αυτό να είναι και ποιοτικό. Όπως επισηµαίνουν οι ειδικοί, ο άνθρωπος κάνει σεξ για να ικανοποιήσει όχι µόνο το ένστικτο αλλά και το συναίσθηµά του. Έτσι, όταν αυτό δεν συµβαίνει, το σεξ δεν µπορεί να µας ωφελήσει αλλά αντίθετα να µας βλάψει. Αν για παράδειγµα κάποιος δεν ικανοποιείται συναισθηµατικά όταν έχει σεξουαλικές επαφές, γεµίζει άγχος και αρνητικά συναισθήµατα που τελικά βλάπτουν την ψυχική και σωµατική του υγεία, ακόµα και αν αυτές οι επαφές είναι καθηµερινές.
Έρευνες δείχνουν ότι…
Η άσκηση µας χαρίζει 2-4 χρόνια
Ολλανδοί και αυστραλοί ερευνητές κατέληξαν ότι η αεροβική άσκηση µέτριας έως υψηλής έντασης, π.χ. τρέξιµο 30’
5 µέρες την εβδοµάδα, µπορεί να µας δώσει 2-4 χρόνια ζωής, καθώς µειώνει το ενδεχόµενο για καρδιαγγειακές νόσους.
Οι σωστές τροφές προσθέτουν τουλάχιστον 4 χρόνια
Η µαύρη σοκολάτα αλλά και τα αµύγδαλα, τα φρούτα, τα λαχανικά και τα ψάρια µπορούν να µεγαλώσουν τη ζωή µας κατά 4,8 χρόνια, σύµφωνα µε έρευνα που δηµοσιεύτηκε στο British Medical Journal.
Η διακοπή του καπνίσµατος δίνει 2-8 χρόνια
Μάλιστα όσο πιο νέοι κόψετε το τσιγάρο τόσο καλύτερα, καθώς, όπως έδειξε έρευνα που δηµοσιεύτηκε στην Αµερικανική Επιθεώρηση ∆ηµόσιας Υγείας, όσοι εγκαταλείπουν την κακή συνήθεια µέχρι τα 35 µπορούν να παρατείνουν τη ζωή τους κατά 6-8 χρόνια.
Η µείωση της κοιλίτσας χαρίζει 3-4 χρόνια
Πρόσφατη έρευνα του Εθνικού Ινστιτούτου για τον Καρκίνο των ΗΠΑ έδειξε ότι τα παραπανίσια κιλά αυξάνουν τον κίνδυνο θανάτου κατά 20-40%, καθώς συνδέονται µε υψηλή χοληστερόλη και πίεση, διαβήτη και καρδιακά και εγκεφαλικά επεισόδια.
Η πνευµατική εξάσκηση µας δίνει 2 χρόνια
Η εγρήγορση του εγκεφάλου µας διατηρεί τα κύτταρά του δραστήρια, ενώ αν συνδυάσουµε την ανελλιπή εξάσκηση του πνεύµατός µας µε έναν υγιεινό τρόπο ζωής θα µείνουµε πιο διαυγείς και ζωντανοί.
Το σεξ δίνει 3-8 χρόνια
Το σεξ 2-3 φορές την εβδοµάδα µπορεί να µειώσει περίπου στο µισό την πιθανότητα για καρδιακό ή εγκεφαλικό επεισόδιο, ενώ µας βοηθάει να κάψουµε θερµίδες, να ελέγξουµε την πίεσή µας, να κοιµόµαστε καλύτερα και να διατηρούµε την ψυχική µας ισορροπία.
Η γήρανση δεν είναι µόνο σωµατική αλλά και διανοητική και ψυχική κατάσταση. Γι’ αυτό αγωνιστείτε να παραµείνετε νέοι και κρατάτε επαφή µε νεότερους ανθρώπους.

Της Χρύσας Γιαννοπούλου
Με τη συνεργασία των Αρετής Ευθυµίου, Ψυχολόγου - Ψυχοθεραπεύτριασ, Εταιρεία Νόσου Alzheimer & Συναφών ∆ιαταραχών Αθηνών, ∆ρ. Κονι Λαµπρου-Phillipson, ∆ιατροφολόγου, Κώστα Ρωµανού, Ψυχοθεραπευτή - Σεξολόγου, Πρόεδρου της Ελληνικής Σεξολογικής Εταιρείας, Μέλους της Ευρωπαϊκής και Παγκόσµιας Ένωσης Σεξολόγων, Κατερίνας Λαµπρινοπούλου, MD, Phd, δερµατολόγου - αφροδισιολόγου, µέλους ευρωπαϊκής και αµερικανικής ακαδηµίας δερµατολογίας, και Μιχάλη Μηνούδη, καθηγητή φυσικής αγωγής, πρώην πρωταθλητή Ελλάδας στο άλµα εις ύψος, προέδρου του Συλλόγου Ιδιοκτητών Γυµναστηρίων και ιδιοκτήτη του Personal Training Places
 forma
http://www.myworld.gr/