Πέμπτη, 29 Σεπτεμβρίου 2011

4 μπαχαρικά που καταπολεμούν τις ασθένειες

Ίσως νομίζατε ότι προσθέτουν μόνο γεύση και χρώμα στο φαγητό μας, πολλά, όμως, μπαχαρικά έχουν προστατευτικές για την υγεία μας ιδιότητες. Αν περιορίζεστε μόνο στο αλάτι και το πιπέρι, είναι καιρός να το ξανασκεφτείτε. Χωρίς τα 4 πιο κάτω μπαχαρικά στην κουζίνα σας χάνετε όχι μόνο σε επίπεδο γεύσης αλλά και καλής υγείας!....

Κανέλα
Έρευνες δείχνουν ότι ακόμη και ένα κουταλάκι τσαγιού κανέλα την ημέρα βοηθά στη διατήρηση των σακχάρων του αίματος τριγλυκεριδίων σε χαμηλά επίπεδα, σε άτομα με διαβήτη τύπου Β. Δοκιμάστε λίγη κανέλα στον καφέ ή στο τσάι σας για υπέροχη γεύση.

Κουρκούμη (Turmeric)
Η κουρκούμη, μία αντιοξειδωτική ουσία που περιέχεται στο ινδικό μπαχαρικό κάρυ, έχει συνδεθεί με την πρόληψη του διαβήτη, την προστασία ενάντια στο Αλτσχάιμερ, την ανακούφιση από τα αρθριτικά και την επιβράδυνση της ηπατικής βλάβης που οδηγεί σε κίρρωση του ήπατος. Σύμφωνα με πρόσφατη έρευνα, η κουρκούμη φαίνεται ότι έχει και αντικαρκινικές ιδιότητες. Σύμφωνα με τους επιστήμονες, το μπαχαρικό μπορεί να καταστρέψει καρκινικά κύτταρα του οισοφάγου, ενώ φαίνεται επίσης ότι προλαμβάνει την ανάπτυξει όγκων που συνδέονται με τον καρκίνο του παχέος εντέρου.

Ρίγανη
Δύο συστατικές ουσίες που βρίσκονται στη ρίγανη, η θυμόλη και η καρβακρόλη, έχουν ισχυρές αντιβακτηριδιακές ιδιότητες. Όπως θα διαβάσετε και σε προηγούμενο άρθρο μας, έχει βρεθεί ότι η ρίγανη έχει 12 φορές ισχυρότερη αντιοξειδωτική δράση από το πορτοκάλι, 30 από την πατάτα και 42 από το μήλο. Η ρίγανη προστίθεται είτε φρέσκια είτε αποξηραμένη σε πολλά πιάτα: σε ντρέσινγκς, στα λαχανικά, στη σαλάτα, στο κρέας και πολλά άλλα φαγητά.

Σαφράν
Το σαφράν είναι ένα κόκκινο μπαχαρικό που προσθέτει γεύση και χρώμα στο φαγητό, ενώ παράλληλα φαίνεται ότι επιδρά προληπτικά όσον αφορά στον καρκίνο του ήπατος. Οι επιστήμονες πιστεύουν ότι το σαφράν εμποδίζει την ανάπτυξη καρκινικών κυττάρων στο συκώτι, που είναι η τρίτη κυριότερη αιτία θανάτων από καρκίνο στον κόσμο.