Παρασκευή, 18 Φεβρουαρίου 2011

Έντονες ενοχλήσεις στο στομάχι και πώς να ανακουφιστείτε

Οι έντονοι ρυθμοί, οι αυξημένες υποχρεώσεις και το άγχος που προκαλούν αυτές οι καταστάσεις πολλές φορές μας δημιουργούν μια δυσάρεστη αίσθηση στο στομάχι.
Έντονες ενοχλήσεις, πόνοι, κάψιμο, δυσάρεστο αίσθημα πληρότητας που δεν σας επιτρέπει να τερματίσετε το γεύμα.
Αίτια: η ποιότητα της διατροφής ή η ύπαρξη κάποιου προβλήματος υγείας. Η γαστρίτιδα και το πεπτικό έλκος είναι από τις πιο συχνές ασθένειες, που προκαλούνται από κάποιον ιό, μικρόβιο ή παράσιτο, είτε οφείλονται σε χαρακτηριστικά του τρόπου ζωής, όπως είναι η χρόνια χρήση φαρμάκων, το κάπνισμα, το στρες αλλά και η υπερκατανάλωση αλκοόλ.

Ανακουφιστείτε
Στην περίπτωση που υποφέρετε από έντονες ενοχλήσεις που επιμένουν είναι σημαντικό να επισκεφθείτε το γιατρό σας για να εντοπίσει τα αίτια και να συστήσει την κατάλληλη θεραπεία.
Στην περίπτωση που τα συμπτώματα προέρχονται από μια παροδική δυσπεψία μπορείτε να κάνετε μικρές αλλαγές στον τρόπο που τρώτε και να νιώσετε μεγάλη ανακούφιση, αρκεί να δώσετε βάση σε:
Πόσο τρώτε: Αποφύγετε τα μεγάλα γεύματα.
Δοκιμάστε να σπάσετε τα κυρίως γεύματα σε δύο μικρότερα.

Πότε τρώτε;

• Φροντίστε να κάνετε συχνά γεύματα.

• Αποφύγετε να έχετε πολύ αργά το βραδινό και σε καμία περίπτωση λίγο πριν κοιμηθείτε.

Την ώρα του γεύματος…

• Μην πίνετε νερό μαζί με το φαγητό.

• Τρώτε αργά, μασώντας καλά το φαγητό.

• Περιορίστε γενικά αλλά και μαζί με τα γεύματα το αλκοόλ και το τσιγάρο.

Τι τρώτε;

• Αποφύγετε πικάντικα μπαχαρικά και επεξεργασμένα λιπαρά τρόφιμα.

• Αποφύγετε τα πολύ λιπαρά γεύματα τα οποία περιέχουν σάλτσες, dressing, κόκκινο λιπαρό κρέας.

• Αποφύγετε να καταναλώνετε αμέσως μετά το γεύμα τσάι ή καφέ προτιμήστε να τα πίνετε στα ενδιάμεσα

• Αποφύγετε να καταναλώνετε όξινα τρόφιμα όπως λεμόνι, χυμό ντομάτας ή χυμό εσπεριδοειδών. Διαφορετικά επιλέξτε τρόφιμα με χαμηλή οξύτητα όπως 100% φυσικούς χυμούς με χαμηλή οξύτητα, χωρίς προσθήκη ζάχαρης από γλυκά πορτοκάλια και χωρίς κομμάτια πορτοκαλιού.

• Αποφύγετε ή μειώστε την ποσότητα των τροφίμων που περιέχουν πάρα πολλές φυτικές ίνες. Προτιμήστε να καταναλώνετε βρασμένα λαχανικά, χυμούς στραγγισμένους ή χωρίς κομμάτια φρούτων, και φρούτα ώριμα.

Συγγραφέας : Παπαλαζάρου Αναστάσιος MSc

http://www.nutrimed.gr/ArticleViewDetails.aspx?A_ID=710

http://tro-ma-ktiko.blogspot.com/